مدیرکل بنیاد مسکنی استان زنجان: اجرای 74 درصدی طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان ماهنشان

تاریخ ارسال : 1403/02/08

اجرای 74 درصدی طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان ماهنشان

مهندس موسوی نماینده مردم شهرستان های ایجرود و‌ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با مهندس خواجه ای مدیر کل بنیاد مسکن استان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و دهه حساب 100 امام ( ره) دیدار و گفتگو کردند.

 

در ابتدا مهندس خواجه ای ضمن تشریح کامل ساختار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشکیل آن به فرمان امام خمینی (ره) ، درخصوص عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در روستا ها و شهرهای زیر ٢۵۰۰۰ نفر جمعیت ، مطالبی را مطرح نمود  و لازمه رفع موانع ومشکلات روستائیان را تعامل مطلوب و سازنده با همه دستگاه های اجرایی دانست .

وی با  اشاره به اهداف و عملکرد بسیار مطلوب بنیاد مسکن استان در بخش عمران روستایی، مسکن روستايي و مسکن شهري، برگزاری این گونه جلسات با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را ضروری دانسته و ابراز امیدواری کرد با بیشتر شدن این همکاری ها، گام های موثری در جهت تحقق اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و به تبع آن توسعه  استان برداشته خواهد شد.

وی  عملکرد این نهاد انقلابی در سطح روستای ماهنشان  پرداخت و گفت:  از 96 روستای بالای 20 خانوار شهرستان ماهنشان، در 71 روستا (معادل 74درصد) طرح هادی اجرا شده است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رضا خواجه ای ادامه داد: از 71 روستای شهرستان که طرح هادی اجرا شده، ،تعداد 28 روستا ، ظرف سه سال گذشته به اتمام رسیده است.

 وی با بیان اینکه، در سال گذشته 37 پروژه طرح هادی در35 روستای شهرستان با مجموع اعتبار 223649 میلیون ریال اجرا گردیده است، اظهار کرد: از این تعداد 11 روستا از اعتبارات استانی و فاقد دهیاری،5 روستا از اعتبارات ملی و 19 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای انجام شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: در سال گذشته به 19 روستای این شهرستان از محل اعتبارات قیر یارانه ای سهمیه سال 1401 با اعتبار 134912 میلیون ریال به مساحت 68000مترمربع آسفالت ریزی صورت گرفته، که به لحاظ تناژ قیر مصرفی رشد 68 درصدی، تعداد روستا رشد 36 درصدی ، حجم عملیات رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

خواجه ای یادآور شد: با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی ، برای33 روستا بازنگری تهیه شده و تعداد 29 روستای دیگر نیازمند بازنگری می باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، از 7 طرح روستای بافت با ارزش تهیه شده در استان، 2 مورد (قوزلو و خورجهان )مربوط به شهرستان ماهنشان می باشد ، تصریح کرد: همچنین طرح روستای هدف گردشگری علم کندی نیز تهیه گردیده است.

 وی به برخی اقدامات شاخص در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آغاز علیات اجرای طرح بافت با ارزش قوزلو،اتمام عملیات آماد سازی محل جابجایی روستای در معرض خطرسعید کندی که بیش از 15 سال است مورد مطالبه اهالی این روستا بوده و اتمام دیوار حفاظتی و آسفالت داخل روستای دور دست و صعب العبور علم کندی ،اجرای بیش از 9 پروژه روستاهای فاقد دهیاری ظرف سالجاری از اقدامات و پروژه های شاخص بوده است.

در ادامه مهندس موسوی نماینده مردم شهرستان های ایجرود و‌ماهنشان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  بنیاد مسکن از نهادهای کارآمد نظام می باشد که دارای دو ویژگی نهاد انقلابی و مردمی بودن است و به همین دلیل است که  تلاش و انگیزه لازم در بین مجموعه این نهاد  برای خدمت به محرومین بویژه روستائیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه، این نهاد انقلابی ظرفیت و پتانسیل بالایی در راستای توسعه استان دارد، تاکید کرد: بنیاد مسکن ظرفیت های خوب و قابل توجه در توسعه روستایی دارد و باید از این ظرفیت ها و قابلیت ها بیشتر استفاده کرد.

 

موضوع خبر :
  • ماهنشان
  • دیدار
اشخاص :
  • نماینده مردم ماهنشان در مجلس
  • مدیرکل
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد مدیرکل بنیاد مسکنی استان زنجان: اجرای 74 درصدی طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان ماهنشان چیست؟

سوال: