استاندار زنجان: عملکرد بنیاد مسکن استان طی چندین سال متوالی بسیار مثبت و قابل قبول بوده است

تاریخ ارسال : 1403/02/08

عملکرد بنیاد مسکن استان طی چندین سال متوالی بسیار مثبت و قابل قبول بوده است

مهندس خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با معاونین این نهاد با دکتر افشارچی استاندار زنجان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و‌ دهه حساب 100 امام ( ره) و تشریح عملکرد و اقدامات این نهاد در حوزه های مختلف دیدار و گفتگو کردند.

 

در ابتدا دکتر افشارچی استاندار زنجان، ضمن گرامیداشت دهه  حساب ۱۰۰ امام راحل و تاسیس بنیاد مسکن، از بنیاد مسکن به عنوان یکی از یادگارهای پر خیر و برکت امام خمینی (ره) نام برد و اظهار داشت: بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی بیشترین حضور و نقش را در روستاها داشته  و تاکنون خدمات خوبی رادر راستای خدمت رسانی به مردم ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه، خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در حوزه های مختلف قابل تقدیر و ماندگار است ، تصریح کرد: عملکرد بنیاد مسکن استان طی چندین سال متوالی بسیار مثبت و قابل قبول بوده است و می توان گفت بنیاد مسکن، یکی از نهادهای موفق در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی روستاها به شمار می اید به طوری که اقدامات این نهاد در زمینه تامین مسکن اقشار کم درآمد، رشد چشمگیر در صدور اسناد مالکیت روستایی و همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و ..  در استان کاملا مشهود است .

وی ادامه داد: وجود نیروهای کارآمد و باتجربه و انقلابی در این نهاد و تعامل ویژه با دستگاه های اجرایی در راستای تحقق اهداف و محرومیت زدایی موجب شده که این مجموعه در اجرای پروژه های عمرانی موفق عمل نماید و رتبه های خوبی در حوزه های مختلف در سطح کشور کسب کند.

در ادامه مهندس خواجه ای با بیان اینکه،  بنیاد مسکن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و با هدف خدمت به محرومان و تامین‌ مسکن‌ به‌ ویژه‌ روستاییان‌ تاسیس‌ شد، ادامه داد: تهیه مسکن محرومان، تامین واحدهای ارزان قیمت روستایی ، اجرای طرح های هادی و بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از اهداف اصلی این بنیاد است

وی ادامه داد: در سال گذشته ، پروژه طرح هادی در ۱۱۲ روستای استان اجرا شده و همچنین آسفالت ریزی معابر به ۱۷۶ روستای استان به همت بنیاد مسکن و‌مشارکت دهیاران انجام شده است.

وی تاکید کرد : مشارکت مردم در اجرای طرح‌های روستایی به توسعه، عمران و آبادانی روستاها شتاب بیشتری می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ، رفع محرومیت از روستاها و گسترش عدالت اجتماعی را از اهداف اصلی این نهاد در سال جاری دانست و گفت: نقش محوری مشارکت مردم در عمران و آبادنی روستاها نقشی کلیدی است که در همین راستا همکاری موثر شوراها و دهیاران زمینه ساز رونق و آبادانی بیشتر روستاها را به دنبال خواهد داشت .

وی مشارکت مردم دراحداث مسکن مقاوم روستایی را بسیار موثر دانست و افزود:  با مشارکت مردم شاهد تسریع در اجرای پروژه ها و کاهش هزینه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود .

وی به برخی موفقیت های بنیاد مسکن استان زنجان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت : کسب رتبه برتر کشوری در زمینه های جذب تسهیلات بهسازی و مسکن روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی ، تعداد پرونده های انعقاد قرارداد شده با بانک های عامل برای مقاوم سازی مسکن روستایی ، اجرای موفق طرح منظومه های روستایی ‌و از برخی موفقیت های این نهاد با مشارکت مردم به شمار می اید.

 

 

موضوع خبر :
  • دیدار با استاندار
اشخاص :
  • استاندار
  • مدیرکل
  • معاونین
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد استاندار زنجان: عملکرد بنیاد مسکن استان طی چندین سال متوالی بسیار مثبت و قابل قبول بوده است چیست؟

سوال: