مقام معظم رهبری : بنیاد مسکن یکی از برکات مستمر و صدقات جاری امام راحل می باشد
پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷

وام حوادث و سوانح

تسهیلات بانکی به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه

تعریف:

به منظور احداث واحدهای مسکونی در مناطق آسیب دیده از حوادث قهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر ساله مبالغی را تحت عنوان وجوه اداره شده نزد بانک عامل تودیع مینماید تا در قالب تسهیلات بانکی به اشخاص مورد معرفی بنیاد در استانهای آسیب دیده ناشی از حوادث قهری پرداخت گردد .

اهداف :

مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی که در اثر وقوع حوادث غیر مترقبه آسیب دیده و یا تخریب گردیده اند

شرایط لازم :

کلیه افرادی که واحد مسکونی و تجاری آنها در اثر وقوع حوادث قهری از قبیل سیل ، زلزله ، رانش زمین و غیره دچار آسیب دیدگی گردیده اند و احتیاج به تعمیر و مرمت یا بازسازی دارند میتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

مدارک موردنیاز :

الف) درخواست کتبی متقاضی

ب) تصویر شناسنامه متقاضی و همسر متقاضی

ت) تصویر پایان خدمت

پ) تصویر مدارک دال بر مالکیت

ث) تصویر پروانه ساختمانی

ج) نقشه و مشخصات واحد

چ) گزارش و تائیدیه ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان محل وقوع حادثه

گردش کار :

۱) تخصیص و توزیع استانی و شهرستانی تسهیلات پیش بینی شده توسط بنیاد مسکن و ابلاغ آن به بانکهای عامل

۲) مراجعه متقاضی به شعب بنیاد مسکن شهرستان

۳) تکمیل فرم تقاضای تسهیلات بانکی توسط متقاضی پس از روئیت شرایط وام گیرندگان ، مدارک مورد نیاز که در محل شعب بنیاد مسکن نصب گردیده است.

۴) بررسی مدارک و شرایط متقاضی توسط بنیاد مسکن و تائید استحقاق وی برای دریافت تسهیلات و استعلام از ستاد حوادث غیر مترقبه

۵) مشاوره فنی ، انتخاب نقشه جزئیات توسط بنیاد مسکن و ابلاغ به متقاضی

۶) تنظیم معرفی نامه به بانک ، با تعیین مبلغ کل تسهیلات جهت انعقاد قرارداد مشارکت مدنی فیمابین متقاضی و بانک و تعیین نوع تضمین تسهیلات و اعلام به بانک عامل

۷) مراجعه متقاضی به شعب بانک عامل که قبلا” با همآهنگی بنیاد مسکن و بانک عامل جهت ارائه تسهیلات تعیین شده است .

۸) ارسال پرفراژ تائید عقد قرارداد توسط بانک به بنیاد مسکن .

۹) مراجعه یا ارسال درخواست (از طریق پست) توسط متقاضی برای دریافت مرحله اول تسهیلات به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان

۱۰) بازدید ناظرین بنیاد مسکن از پروژه برای تائید انجام عملیات به میزان مصرف نسبی مرحله اول سهم الشرکه متقاضی (در صورتیکه تسهیلات برای احداث مسکن بوده باشد )

۱۱) مراجعه متقاضی به بانک عامل جهت دریافت وام مرحله اول و ارسال تائیدیه پرداخت توسط بانک به بنیاد مسکن جهت ثبت در بانک اطلاعات .

۱۲) ادامه احداث بنا توسط متقاضی تا مرحله اتمام عایق بندی زیر دیوارها.

۱۳)مراجعه یا ارسال درخواست (از طریق پست) توسط متقاضی برای دریافت مرحله دوم تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان یا مرجعی که از طرف بنیاد مسکن تعیین میشود

۱۴) بازدید ناظرین بنیاد مسکن از پروژه برای تائید مصرف مرحله اول و اعلام نظریه فنی در  .

۱۵) تعیین زمان مراجعه برای دریافت مرحله دوم تسهیلات در صورت رعایت ضوابط فنی و پیشرفت فیزیکی متناسب و اعلام به متقاضی و یا صدور اخطاریه  در صورت عدم رعایت ضوابط فنی و سطح زیر بنا و تعیین زمان بازدید مجدد از واحدهایی که اخطاریه دریافت گرده اند و ابلاغ آن به متقاضی

۱۶) مراجعه متقاضی به شعب بنیاد برای دریافت معرفی نامه مرحله دوم تسهیلات در زمان تعیین شده.

۱۷) بررسی پرونده و تنظیم معرفی نامه برای دریافت مرحله دوم و ثبت در بانک اطلاعات.

۱۸) مراجعه متقاضی به بانک عامل و دریافت مرحله دوم تسهیلات و ارسال تاییدیه پرداخت  توسط بانک به بنیاد مسکن شهرستان جهت ثبت در بانک اطلاعات.

۱۹) ادامه احداث بنا توسط متقاضی تا مرحله اتمام عملیات سفت کاری (پوشش سقف و حتی المقدور نصب درب و پنجره)

۲۰) مراجعه یا ارسال درخواست (از طریق پست) توسط متقاضی برای دریافت مرحله سوم تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان یا مرجعی که از طرف بنیاد مسکن تعیین میشود

۲۱) ) بازدید ناظرین بنیاد مسکن از پروژه برای تائید مصرف مرحله دوم و اعلام نظریه فنی .

۲۲ ) تعیین زمان مراجعه برای دریافت مرحله سوم تسهیلات در صورت رعایت ضوابط فنی و پیشرفت فیزیکی متناسب و اعلام به متقاضی و یا صدور اخطاریه در صورت عدم رعایت ضوابط فنی و سطح زیر بنا و تعیین زمان بازدید مجدد از واحدهایی که اخطاریه دریافت گرده اند و ابلاغ آن به متقاضی

تبصره : در هریک از موارد ۱۵ و ۲۱ در صورتی که در بازدید مجدد ناظر از واحدهای گیرنده اخطاریه ، متقاضی نسبت به رفع نقص اقدام نکرده باشد بنیاد مسکن شهرستان می باید مراتب را جهت قطع پرداخت مرراحل بعدی ، حال نمودن دیون و اضافه کردن مبالغ مربوط به مراحل بعدی تسهیلات اینگونه متقاضیان به سر جمع تسهیلات قابل توزیع در قالب به بانک عامل اعلام نماید.

۲۳ ) مراجعه متقاضی به شعب بنیاد برای دریافت معرفی نامه مرحله سوم تسهیلات در زمان تعیین شده.

۲۴) صدور پایان کار و معرفی متقاضی جهت انعقاد قرارداد فروش اقساطی به بانک عامل

۲۵ ) مراجعه متقاضی به بانک عامل و دریافت مرحله سوم تسهیلات و ارسال تاییدیه پرداخت توسط بانک به بنیاد مسکن شهرستان

*

code

معرفی اجمالی بنياد مسكن زنجان

در پي فرمان حضرت امام در ۲۱ فروردين ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ و توجه عموم  به اين امر مهم بنياد مسكن انقلاب اسلامي در بيست وپنجم ارديبهشت ماه فعاليت خود را آغاز كرد. اساسنامه بنياد در تاريخ هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۶ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيدو طبق آن وظايفي بر عهده اين نهاد گذارده شده.

بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان زنجان با هفت شعبه در شهرستانهای زنجان ، ابهر ، خرمدره ، خدابنده ، طارم ، ماهنشان ، ایجرود و بانک ماشین آلات به منظور انجام مسئوليت ويژه بنياد مسكن در رابطه با توسعه مسكن در شهرها و روستاها و اقشار كم‌درآمد و بازسازي مناطق آسيب‌ديده از سوانح عهده‌دار وظايف مربوط مي‌باشند.

پیگیری درخواست های ثبت شده

تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان زنجان مي باشد.

Template Design:Dima Group