روابط عمومی
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
- بدون مجموعه
- کد خبر 193
- 450 بازدید
- بدون دیدگاه
سایز متن /
روابط عمومی
قلب تپنده هر سازمان و دستگاهی است و خواستگاه تعهد نیز قلب است .
مقدمه :
مهمترین وظیفه شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت در داخل و خارج سازمان مجموعه ای از فعالیتهای ارتباطی که می توان تحت عناوین ارتباطات ، امور فرهنگی و نمایشگاهها ، انتشارات ، سنجش افکار عمومی و پژوهش و برنامه ریزی دسته بندی کرد .
رسالت روابط عمومی :
هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزد آن است، گونهای از روابط عمومی را به خدمت میگیرد. برخی از رشتههای مرتبط تحت نام ارتباطات شرکتی نظیر روابط رسانهای، روابط سرمایهگذاری، ارتباطات داخلی و روابط کار وجود دارند که به فعالیتهای روابط عمومی ربط دارند. کارکنان روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با همگانهایی معطوف میکنند که به همسازی با آنها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند .
اهداف :
یکی از عواملی که در سرنوشت هر موسسه ، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به هدفها یاری می دهد کیفیت رابطه با افراد و موسساتی است که با آنها سر و کار دارند و همچنین با افکار عمومی جامعه ای است که در آن به فعالیت مشغولند و هر چه ارتباط موثر تر در اهداف موفقتر خواهد بود .
شرح وظایف :
– آگاهی از سیاستگذاریها و برنامه های کلان بنیاد مسکن ، برنامه ریزی ، کاربرد شیوه هاو برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاستها ، فعالیتها و برنامه ها و مواضع سازمان به مخاطبان رسانه ها و جامعه
– گردآوری ، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم ، رسانه ها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارائه آن به مدیریت
– تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنها
– عضویت و شرکت در جلسات مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها ، خط مشی ها ، برنامه ها و روند فعالیتها
– برنامه ریزی و اطلاع رسانی به مردم درباره عملکرد سازمان
– تدوین برنامه های مصاحبه های مسئولان سازمان با مطبوعات
– ایجاد ارتباط با مطبوعات ، رادیو، تلویزیون و خبرگزاریها و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم
– مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی سازمان
– مدیریت نمایشگاهها در خارج و داخل سازمان
– نظارت بر اجرای مراسم
– ارتباط با دفتر روابط عمومی ستاد مرکزی به منظور تبیین و توجیه طرحها و برنامه های ارتباطات و تبلیغات بنیاد به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی اجرای طرحها
– طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهداء به مخاطبان
– تهیه ، تدوین و اجرای مراسم داخل سازمان
– اطلاع رسانی به کارکنان و مسئولان
– اعلان نیازهای خدماتی و تدارکاتی به اداره امور خدمات پشتیبانی
– اعلان نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری به گروه فناوری اطلاعات و سیستم ها
روابط عمومی در پی ارتباط دو سویه با مخاطب است
روابط عمومی صرفاً اطلاع رسانی نیست بلکه مکمل فرآیند را اطلاع یابی می داند در واقع از طریق اطلاع یابی بر اهمیت تاثیر پذیری بر افکار عمومی صحه می گذارد .
*