منشور اخلاقی سازمان
- 18 خرداد 1393
- بدون مجموعه
- کد خبر 169
- 2738 بازدید
- بدون دیدگاه
سایز متن /
منشور اخلاقی کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان
۱- به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع ، وقت شناسی بصورت دقیق رعایت گردد.
۲- قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود.
۳- نسبت به همکاران و مراجعان با خوش روئی و متانت رفتار شود.
۴- راهنمائی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری بعمل آید.
۵- فضای محیط کار به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
۶-ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض ( قومی ، جنسی ، خویشاوندی ،مذهبی و… ) صورت گیرد.
۷-به صحبتها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگوئی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت پذیرد.
۸- انجام وظائف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
۹- از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه ، سفارش و اخذ هر گونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد تحت هر عنوان خودداری شود.
۱۰- فعالیتها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده با برنامه ریزی انجام پذیرد.
۱۱- فعالیتها بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه کارکنان یا مدیران .
۱۲- از شایعه پراکنی ، تهمت ، غیبت ، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می نماید بطور جدی پرهیز شود.
۱۳-رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری گردد.
۱۴- از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه طبق موازین اسلامی استفاده شود.
۱۵- از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
۱۶- تجهیزات و اشیاء به صورت دقیق و منظم استقرار یابد ، به نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشد.
۱۷-از اسراف و مصرف بیهوده از امکانات و اموال بنیاد جلوگیری شود.
۱۸-از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح گردد.
۱۹- اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسوئی داشته باشد.
۲۰- نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت نماید.
۲۱- ازتسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند، خودداری شود.
۲۲- اثر بخشی بنیاد مسکن را در نظم و آراستگی فردی و سازمانی می دانیم.
۲۳- شادابی و پویایی سازمان را در تجلی رضایتمندی مراجعین از خدمات ارائه شده همکارانمان می دانیم.
۲۴- رضایت خداوند سبحان از رفتار و عملکردمان در گرو رضایت ارباب رجوع می دانیم.
*